Johanna
    hej

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, det är inte lätt att veta vad man vill bli när man blir stor, haha! Men jag tycker ändå du ringar in olika yrkesområden du kan tänka dig på ett bra sätt. Och det finns ju en massa kul utbildningar inom Yrkeshögskolan inom just dessa områden - så din tanke att utbilda dig vidare tycker jag låter rimlig. En yrkeshögskoleutbildning har som mål att utbilda direkt ut i ett yrke, en tredjedel är praktik och utbildningarna ska finnas där jobben finns därav har dessa utbildningar ganska bra siffror när det gäller elever som går ut i jobb.

    https://www.yrkeshogskolan.se/

    Att ha beslutsångest är en ganska normal process innan man kommer ut på andra sidan - det krävs en del tankearbete och en del chansningar ibland som kanske inte alltid blir rätt men kan ändå leda till rätt väg till slut. Bakom beslutsångesten ligger ofta just tanken att välja fel - vi är lite rädda för det. Hoppas du hittar något! /Lena, Syv