Max
    hej, skulle vilja arbeta som IT-arkitekt när jag blir äldre. vet bara inte vilken linje på gymnasiet jag ska välja, teknisk eller naturvetenskap?
    jag vill senare söka vidare till lunds tekniska högskola (bor i lundområdet),
    om jag går teknisk, kan jag då söka vidare till denna högskola?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, Teknikprogrammet är det program som brukar profilera sig mest mot dom tekniska högskolorna - kanske det programmet är mest intressant och kika på. Utifrån de behörighetskurser du läser kan du sedan söka högskolor i hela Sverige - inte bara i Lund. /Lena, Syv