Hej Elle,
    en högskolekurs kan upphöra, förändras eller börja erbjudas endast på våren eller på hösten, även om den tidigare erbjöds både vår- och höst. Helt säker kan man bli när anmälan öppnar (till höstterminen i mitten på mars) och då ser man kursen som sökbar på www.antagning.se
    Innan dess så kan du kontakta studievägledare på den institutionen där kursen brukar ges och fråga om planer för framtiden, om hen vet om någon förändring i kursutbudet.