sandra
    Hej! Jag har precis kommit in till personalvetarprogram, inriktning psykologi och jag vill veta om man kan vidareutbilda sig till magister-master examen? Och om man kan, vad för andra utbildningar öppnas som möjligheter?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Sandra!

    vilka magister och masterprogram som blir sökbara om några år, t.ex om 3 år, är det ingen idag som kan ge ngn garanti på. Du kan med studievägledare på det programmet som du kom in på prata om vilka vidareutbildningar som deras f d studerande kom på tidigare. Det är mycket möjligt att liknande påbyggnadsutbildningar kommer finnas i framtiden, kanske med andra namn och på andra lärosäten. Allmänt gäller: med utbildningen på avancerad nivå kan man på sikt bli forskare. Titta gärna på informationen i presentationerna- doktorand, yrke/forskningsassistent, yrke/forskare och yrke/hogskolelarare.