Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Anna,

    ja, det finns en specialpedagogisk påbyggnadsutbildning för förskollärare /på ett år, 60 högskolepoäng/ som gör att en förskollärare med den påbyggnadsutbildningen kan få huvudansvar för att utveckla, planera, genomföra och följa upp skolans förskoleklasselevers undervisning både i skola och fritidshem.

    Andra utvecklingsmöjligheter för en förskollärare är att söka jobb som förskolerektor eller föreståndare för ett fritidshem>>.

    Bästa hälsningar

    L. :)

    Liselotte