Line
    Jag har precis gått ut andra året på mediagymnasiet med inriktning estestik media. Jag vill veta hur jag ska gåt tillväga för att utbilda mig till barnsjuksköterska/diabetessjuksköterska efter studenten nästa år. Linjen jag går är högskoleförberedande , betyder det då att jag kan börja högskolan direkt eller måste jag läsa in kurser på komvux innan det?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, för att utbilda sig till Sjuksköterska som du gör först innan du specialiserar dig inom olika områden så måste du läsa in Naturkunskap 2, Matte 2 eftersom dom inte ligger som obligatoriska kurser på Estet. Kolla vilka möjligheter du har att välja dessa kurser inom Individuella valet eller inom en Programfördjupning. /Lena, Syv