ayat
    Hej! jag läser BF första året men jag vill bli advokat sen. jag undrar om vilka ämne måste jag ha från gymnasiet för att kunna komma in på högskolan*?

    1 Svar

    Lotta SYV
    Hej

    Till juristutbildningar på högskolan krävs grundläggande behörighet och särskild behörighet i dessa kurser Hi1/HiA och Sh1/ShA kolla länken www.saco.se/valjayrke.

    Sök gärna upp din studie- och yrkesvägledare på din skola för att prata om dina val.

    Lycka till!//Lotta