Roland
    Vilka ämne är obligatoriska i samhällvetenskab programmet när det gäller Gymnasieexamen 2400p?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Roland,
    det är svårt att ge ett kort och konsist svar på din fråga.
    Jag förstår det som så att din fråga gäller examensbevis från Komvux.
    Tanken är att gymnasieexamen från komvux ska så mycket som möjligt likna examensbevis-innehåll från gymnasiet; var god se SA/programplan/Programplan_SA.pdf

    Kurser inom Gymnasiegemensamma ämnen är obligatoriska /med undantag av idrott och hälsa 1, som ej får ingå i examensbevis från komvux/; så där läser man 1050 poäng; 100 poäng "går" till gymnasiearbete; och av de resterande poängen måste Minst hälften vara från kurser som Får läsas på SA-programmet. Och kurser som "får läsas på SA" är Inriktningskurser och kurser som får läsas som Programfördjupande på just SA.

    Rekommendationen är att på förhand göra planering med SYV på komvux.