frida
    alltså som att man vill gå natur, då ska man vara starkast i NO. Hur är det med advokat och åklagare?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, som advokat och åklagare använder du språket mycket - du ska kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift så jag skulle säga att svenskan är viktig. Även omvärldskunskap är bra som t.ex kurser i Samhällskunskap och självklart i juridik. Många av dessa kurser kan du läsa även om du går Natur. Samhällsvetenskapsprogrammet eller Ekonomiprogrammet kan annars vara lämpligt att kika på. /Lena, Syv