Marcus
    Vilket grundskole ämne jobbar man mest med och är svårast i El energi programmet?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden
    Hej Marcus,
    Du kan läsa information om El/energiprogrammet på länken http://www.gymnasieguiden.se/program/EE
    och se programplan på http://www.gymnasieguiden.se/files/program/pdf/programplaner/EE.pdf

    Vem kommer att trivas på EE?
    Allt el-, energi-, automations- och datortekniskt kunnande bygger på naturvetenskap. Att kunna göra bra matematiska beräkningar är viktigt för att kunna arbeta inom el- och energibranschen. Utbildningen passar därför dig som redan är intresserad av matematik och fysik.

    Språk är också en viktig del av yrket. I takt med att el-, energi-, automations-, och datorbranscherna har blivit mer globala har det blivit allt viktigare att kunna uttrycka sig på andra språk än svenska. Engelska är dessutom ofta det språk som används inom de flesta internationella företagen.

    Jag hoppas att jag svarade på din fråga. I annat fall kan du återkomma.
    Vänligen
    Liselotte SYV
    Liselotte