Embla
    Hösten 2014 kommer jag starta mitt andra år på gymnasiet, och jag håller just nu på att kolla upp olika alternativ på linje. Jag gick förut Natur internationell och jag läste då histora 1B, matte 1C, Engelska 5, Svenska och moderna språk (läste även kemi och fysik men hoppade av kemin och fysiken hann jag aldrig bli klar med. Idrott och hälsa var utbrett under 2 år så har gjort halva den) och nu vill jag byta linje. Så om jag då vill byta linje till Handels och administration, vilka ämnen måste jag läsa in för att komma ikapp?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, eftersom Handels är ett yrkesprogram med många yrkeskurser varav en del läses redan första året så är risken stor att du missat för många för att hoppa in i tvåan. Det är dock den mottagande skolan som bedömer detta så jag föreslår att du kontaktar den skola/program och kollar läget. /Lena, Syv