Hejsan,

    så som behörighet till polisutbildningen ser ut idag - mars 2017 (se här>>) - så behöver du på EE>> läsa kurser för grundläggande behörighet (vilket är din rättighet, men säg om det på skolan) - det är svenska 2,3  och  engelska 6.

    Men du behöver också komplettera upp vad det gäller samhällskunskap och historia. det är alltså Samhällskunskap 1a2 och Historia 1a2 som du behöver lägga till.

    ---programplan för EE kan du se här>>.

    Det kan inte garanteras att man på EE ska få läsa Samhällskunskap 1a2 och Historia 1a2. Det är 2 stycken små kurser som sammanlagt läses på heltid på fem veckor. Det är därför rimligt att anta att det ska inte behövas längre tid än en termin för att komplettera på komvux efter gymnasiet.

    Jag vet inte om du redan vet om att det är även andra krav än betygen som ställs på sökande som vill bli poliser>>>. Man måste ha körkort, vara simkunnig och klaga fysiska och psykologiska tester.

    Hoppas mitt svar blir till hjälp för dig!

    ANNA