Rebecka
    Jag har valt natur på gymnasiet och då finns det några individuella val man ska välja. Jag vill gå på läkarlinjen och efter det bli kirurg, vilka ämnen rekommenderar du att man ska välja?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, du skriver inte vilken inriktning du läser men jag antar att du läser Natur/natur eftersom du siktar på att bli läkare. OM du inte läser den inriktningen så behöver du läsa till Matte 4, Fysik 2, Kemi 2 och Biologi 2.

    För att bli kirurg behöver du ju kunna mycket om anatomi och om kroppens olika delar - en del Idrottskurser kan faktiskt vara bra att välja - dom kan ta upp hur kroppen funkar och om olika skador som man kan få inom t.ex. idrott. /Lena, Syv