jarin
    jag vill bli flygvärdinna eller civilingeniör vilka ämnen ska man ha koll på

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, flygvärdinna kräver ingen formell högskolekompetens utan utbildas ofta privat eller via flygbolag. Här t.ex. http://www.catofsweden.com/cabin-crew-course.html
    Oftast krävs att man ändå har en gymnasieexamen. Har man gått ett program som innefattar service som t.ex. Hotel/Turism eller Handels så kan det vara ett pluss.

    Civilingenjör blir man via en teknisk högskoleutbildning. Behörighet till ett Civilingenjörsprogram får man via ett Teknikprogram eller Naturvetenskapligt program eftersom kraven på matte och fysik är särskilt höga. /Lena, Syv