Kimia
    Efter att man har gått 3 år på VO.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Kimia,
    VO = Vård/Omsorgsprogrammet är yrkesförberedande - då är det så att man i första hand söker jobb direkt efter gymnasiet.
    Man kan bli behörig till några eftergymnasiala utbildningar om man lägger till de rätta kurserna, men det finns inga garantier att man kan bli behörig till någon utbildning som kräver mer än Grundläggande behörighet.
    Just Grundläggande behörighet har man rätt att få på alla yrkesförberedande program.
    För att få det på VO välj Engelska 6 och Svenska /eller svenska som andra språk/ 3 - inom Programfördjupningen eller inom Individuellt val.
    Mvh
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare