Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Anna,
    på anställnngsintervjun visar man oftast Endast betyget från den utbildningen som ligger till grund, ger Behörighet - till att få eller kunna utföra just det jobbet som man söker.
    Du nämner yrket Advokat och till grund för det ligger JURISTPROGRAMMET (utbildning på högskolenivå).

      Sina betyg från 7:an visar man nog endast om man söker sommarjobb som man ska ha som en
    högstadieelev, innan man kommer in på gymnasiet - Om arbetsgivaren önskar få se betygen, vilket inte är någon regel att man måste visa betygen.:)

    Vänligen
    L.

    Liselotte