Habib
    Vilka ämnen måste man läsa och få godkänd i för att söka till bioteknik i högskolan?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Habib,
    för att bli behörig att söka Bioteknik på högskola/universitet krävs det Grundläggande behörighet + godkända betyg i Matematik 4, Fysik 2, Kemi 1.
    Grundläggande behörighet har man om man har Gymnasieexamen från ett högskoleförberedande program eller yrkesexamen med tilläggskurserna, läs mer om detta här: http://www.gymnasieguiden.se/informeras/vad-kraevs-foer-att-uppna-gymnasieexamen

    Hoppas att mitt svar blir till hjälp i din studieplanering!
    Mvh Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare