Lina
    Hej! Jag har tagit studenten från ekonomiprogrammet men vill nu läsa till läkare. Jag tänker läsa upp behörigheten på komvux. Undrar nu vilka kurser som kommer räknas med i mitt meritvärde. Jag kommer läsa både kurs 1 och 2 i biologi, kemi och fysik samt matte 4. Undrar om betygen i biologi 1 osv kommer räknas med eller om det bara är biologi 2 osv som kommer finnas med i meriten?

    Har dessutom läst utökat program, bla extra idrott och redovising, men om jag förstått rätt kommer dessa inte räknas med i meritvärdet?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Dina U-kurser kommer inte räknas med; och inte heller biologi 1, kemi  1, utan endast biologi 2 och kemi 2.

    Studie- och yrkesvägledare