Anonym
    Jag är en tjej som älska att var med barn och förstå hur dom är och utvecklas.Därför vill jag söka in på barn och fridtidsprogramet. Skulle vara tacksam för ett svar som är cirka och inte ett svar där det står "Det beror på". :)

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej!
    Barn och fritid kräver för behörighet godkända betyg i svenska, engelska och matematik samt i fem andra valfria ämnen från vårtermin i åk 9 i grundskolan. Godkända betyg i 8 ämnen från grundskola ger 80 betygspoäng och i fall inte konkurrens uppstår, räcker det med 80 poäng.
    Om konkurrens om utbildningsplatser uppstår, kommer elever med fler poäng in först och hur länge platserna räcker, är det ingen som vet.
    Man kan titta på resultat från förra året men det kan bli både högre och lägre i år.
    Tips: gå på öppet hus på de skolorna dit du vill söka och fråga hur många betygspoäng krävdes till BF förra året. Mvh Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare