Ellinor
    Vilka diagnoser ger extratid på de nationella proven? Har man även rätt till extratid på vanliga prov också, och hur ser detta ut? Tacksam för svar!

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden
    Hej Ellinor,
    för att få extratid på proven, måste man gå via speciallärare /eller specialpedagog/ på skolan. Vanligtvis är det dyslexi och/eller dyskalkyli som berättigar till extra tid.
    Eleven eller föräldrarna kan själva ta kontakt med speciallärare eller specialpedagog på skolan eller så gör den undervisande läraren eller kurator på skolan det.
    Vänligen
    Peter SYV