Michelle
    Vilka grundkurser måste jag ha läst i gymnasiet för att ha behörighet till att plugga psykologi i högskolan?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Michelle, om du vill söka utbildning Psykolog, - så är behörighet Grundläggande + Matte 2 och Samhällskunskap 1b.
    Grundläggande behörighet = examen från ett högskoleförberedande gymnasieprogram. Vad som krävs för att få gymnasieexamen? Vänligen läs här http://www.gymnasieguiden.se/informeras/vad-kraevs-foer-att-uppna-gymnasieexamen

    Till en kurs á en termin på högskola/universitet, som heter "Allmän psykologi", räcker det med Grundläggande behörighet.
    Mvh Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare