casper
    Jag har valt bort extra språk (spanska) på högstadiet.
    1. vilka gymnasie program kan jag inte välja pga jag har valt bort det?
    2.vilka program kan jag välja när jag har valt bort språk?
    3. Jag vill bli polis, kan jag bli det även om jag har valt bort språk?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om du vill välja ett gymnasieprogram som har språk så kan du utan problem välja ett nybörjarspråk på programmet -du behöver alltså inte ha läst språk i grundskolan. Om du vill välja ett program utan språk så finns alla yrkesprogrammen+ Estet och Teknikprogrammet där du inte läser språk.

    För att bli polis krävs inte att du läst eller kan andra språk men det är en merit och en bra grej att ha när man söker just polishögskolan.

    /Lena, Syv