Lena
    Hej,
    vilka gymnasieskolor inom Stockholms lan erbjuder hela respektive delar av undervisningen pa engelska?

    Om mjligt onskas svaret redovisat per kategori friskola respektive kommunal.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det finns ett program som heter IB-programmet (Internationel Bachaulaure) som är helt eller delvis på engelska. Du har ett par stycken skolor i Stockholm som har det programmet. Sen har du även Engelska gymnasiet. Du kan leta skolor här http://www.gyantagningen.se/ under fliken Hitta skolor. Du kan även söka på friskola/kommunal./Lena, Syv
    ...hrmm...om du menar i Stockholm är det nog dessa skolor som har sin undervisning mer eller mindre på engelska - inga andra som jag känner till. Menar du i övriga landet så kan du t.ex. se vilka IB som finns här på Gymnasieguiden http://www.gymnasieguiden.se/program/IB

    /Lena, Syv
    Ah, då förstår jag! Kanske ni kan vända er till Gymnasieantagningen http://www.gyantagningen.se/
    Annars är det nog så att ni får kontakta skola för skola av de skolor ni hittar och fråga dom mer specifikt. Lycka till! /Lena, Syv
    • : Hej Lena och tack f;r ditt svar!
    • : Hur hittar vi ovriga skolor som bedriver delar av undervisningen pa engelska?
    • : Hej Lena, ursakta otydligheten i fragestallningen / inom Stockholm ar malbilden. Vi kanner till att tex pa Victor Rydbergs gymnasieskolor sker del av undervisningen pa engelska och vi formodar att aven andra skolor erbjuder denna mojlighet. Kanner du till vart vi kan vanda oss for att om mojligt fa en helhetsbild vad galler samtliga skolor inom Stockholms lan som bedriver delar av sin undervisning pa engelska? Mvh Lena