Eva
    Hej
    min fråga är - Vilka gymnasieskolor i Karlstad som erbjuder Ekonomiprogrammet och om eleven idag är bosatt utomlands - och har därför svårt att gå på alla de olika öppna hus (svensk familj som jobbar i Utlandet men tills gymnasiedags kommer flytta tillbaka till Sverige) - hur rekommenderar ni att man i så fall gör?
    Mvh
    Eva
    • : Rekommenderar starkt att besöka gymnasiemässan! Där kan man träffa elever och personal från flera skolor.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Eva,
    utbildningsutbud till nästa höst är kanske inte till 100% ännu fastställt. De gymnasieskolorna som idag (13 sept 2018) planerar från ht19 erbjuda ekonomiprogrammet på gymnasienivå i Karlstad är:

    Tingvallagymnasiet

    Thoren-business-school-karlstad

    Klara-gymnasium-karlstad

    och
    Fria-laroverken-i-karlstad.

    Jag förstår att det kanske inte är praktiskt genomförbart att åka på alla de olika öppna hus på de olika gymnasieskolor, om eleven bor och studerar i utlandet. I så fall kanske hen kan besöka Gymnasiemässan i Karlstad som äger rum 17-18 oktober? Adress: Karlstad Innebandy Arena och eventet heter Gymnasieforum. Vilka deltagande på det eventet gymnasieskolorna är kan man se i listan på - gymnasieguiden.se/Gymnasieforum-i-Karlstad.