Julia SYV på FrågaSYV

    hej Elin,

    enligt de uppgifter jag har så är det utbildningar som leder till yrken Idrottslärare och till Fysioterapeut, som kräver godkänt betyg i Idrott-och hälsa 1 från gymnasiet - alltså är det fysioterapeutprogrammet och Idrottslärarutbildningen. Kan dock inte svära på att det ej finns eller i framtiden inte kan skapas fler högskoleutbildningar som kräver idrottskurserna från gymnasiet. OBS! godkända betyg i idrottskurserna kan oftast "ersättas" av Intyg från idrottsföreningar, som säger att personen var aktiv idrottare under flera år.

    • : Tack så mycket!
    • Julia : vi på Fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp!