Emma
    Vilka I-val skulle jag behöva välja för att ha behörighet till att bli något inom vården (så som sjuksköterska, apotekare, eller läkare) om jag går ekonomi-juridik eller sam-sam? :) Om jag skulle ångra mig sedan alltså.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, här kommer två förslag utifrån att du gått Ekonomi alt Sam;

    1. Sjuksköterska; komplettera med kursen Naturkunskap 2.

    2. Läkare, Apotekare; komplettera med Matte 3b som gör dig behörig till ett Naturvetenskapligt basår på högskolan. Där läser du in nödvändig kunskap under ett år. Du hinner dessvärre inte komplettera med alla nödvändiga kurser på Ekonomi eller Sam.
    Läs mer om basåret på t.ex Stockholms universitet här

    http://www.science.su.se/utbildning/utbildning-p%C3%A5-grundniv%C3%A5/bas%C3%A5r/naturvetenskapligt-bas%C3%A5r-1.34606

    /Lena, Syv