Hej Nathalie,

    mitt förslag är att du ställer frågan om vilka lärare som lättast får jobb i Spanien, där lärarbrist ev. finns - till de så kallade EURES-rådgivare, experter på arbetsmarknader i EU-länderna; vad gäller Spanien, så kan du skicka e-post till följande adresser (kommunikation sker i så fall på spanska eller engelska - jag hittade tyvärr ingen EURES-rådgivare i Spanien som skulle kunna kommunicera på svenska):
    [email protected]
    Du kan genom sökning på ec.europa.eu/eures hitta ännu fler e-postadresser till EURES-rådgivare i olika EU-länder bl.a de som jobbar i Spanien.