Serhad Ardil

    Hej jag går på Ekonomiprogrammet och i min skola så läser vi både ekonomi och juridik samtidigt och jag gillar bilar och har sökt vilka högskoleutbildningar det finns för att jag ska kunna jobba på ett ett jobb med lite högre status efter att jag läst klart högskoleutbildningen och jag undrar vilka utbildningar som är bäst o välja?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hejsan,

    inom "bilbranschen" finns flera olika Affärsområden: bl.a

    Mitt förslag är att du
    kikar på många olika yrken på www.framtid.se
    börja förslagsvis med att titta på yrke/besiktningstekniker, yrke/verkmastare-pa-bilverkstad, yrke/fordonstekniker, yrke/fordonsmontör, yrke/bilforsaljare och yrke/bildesigner

    Och när du har hittat de yrken som du är mest intresserad av - kan du se i yrkespresentationen vilken utbildning som krävs eller rekommenderas.
    Du kan också med fördel kika på utbildningar inom yrkeshögskola.
    Några exempel på yrkeshögskoleutbildningar, se länkarna nedan:
    sky-stiftelsen-yrkeshogskolan-sverige/inkopare-med-strategisk-och-operativ-kompetens
    teknikhogskolan/cad-konstruktoer-inom-mekanik
    lernia-yrkeshogskola/fordonstekniker-foer-alternativa-drivmedel
    högskolecentrum-arboga/underhallsingenjor-processteknik
    yrkeshogskolan-kungsbacka/cad-konstruktoer-inom-mekanik