Albin
    Hej! Jag pluggar på teknikprogrammet och ska troligtvis välja inriktning teknikvetenskap till 3:an för att få civilingenjörsbehörighet osv. Nu till tvåan är det dags för oss att välja bland annat ett individuellt val. Till detta har jag funderat på att välja Biologi 1 bara för att det ger mig bättre behörighet då jag ser att många områdesbehörigheter innehåller naturkunskap 2, dvs biologi 1, fysik 1, kemi 1. Nu undrar jag vilka typer av jobb dessa områdesbehörigheter låser upp för mig ifall jag då väljer att läsa biologi 1 eftersom jag inte tycks hitta det någonstans. Tack på förhand!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, Biologi 1 tillsammans med kemi och fysik gör dig främst behörig att söka till utbildningar till t.ex. sjuksköterska, sjukgymnast, djursjuksköterska, tandhygienist bland andra. Som du ser ger det dig behörighet främst inom vård och omsorg. /Lena, Syv