Sonja
    Hej!

    Undrar vilka kurser man kan läsa på Komvux som ger 50 poängs kurs.

    Har försökt söka överallt men finns inget svar,

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Sonja,
    jag antar att din fråga gäller gymnasiala kurser och inte grundskolekurser.
    Jag kan ge exempel på ett antal 50p.kurser på gymnasial nivå  men jag vet inte vilka av dem som komvux i just din kommun kan erbjuda, så om du vill veta vilka kurser just du kan läsa - så är det bäst att fråga på komvux i din kommun.

    Annars så finns det 50p.kurser på gymnasial nivå som heter:
    Religionskunskap 1
    Religionskunskap 2
    Filosofi 1
    Filosofi 2
    Psykologi 1
    Psykologi 2a
    Psykologi 2b
    Historia 1a1
    Historia 1a2
    Samhällskunskap 1a1
    Samhällskunskap 1a2
    Bild och for 1a1
    Cad 1
    Cad 2
    Cad 3
    Fysik 1b2
    Konstarterna och samhället
    Språk specialisering- retorik 1a
    Naturkunskap 1a1
    Naturkunskap 1a2