Albertina
    jag vill läsa till socialpedagog och jag undrar vilka kurser jag behöver läsa för att bli det

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Albertina!
    Läs på http://www.fragasyv.se/info/behandlingspedagog-socialpedagog där en förklaring finns om att man kan bli socialpedagog efter flera olika utbildningar på olika nivåer: man kan läsa på yrkeshögskola eller på högskola och ibland även på folkhögskola och på Komvux (gymnasial nivå).

    Återkom sen med svar: vilken nivå du vill läsa på så ska jag försöka hjälpa dig hitta utbildningar som passar.

    Med vänlig hälsning
    Mikael