Askin
    Hej!
    Jag vill läsa handelshögskolan efter gymnasiet. För det kräver man nästan uteslutande A:n. Jag har kanske inte tillräckligt med kvot just så därför ska man kunna läsa upp detta. Men kan man läsa upp vilka ämnen som helst eller är det bara de nationella ämnena som går att läsa upp? Jag behöver läsa upp ämnen som psykologi och internationella relationa och jag undrar om detta går eller om det bara är ämnen som matte och engelska osv?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, du bör kunna pröva ett flertal kurser på Komvux - dock kan de ha ett begränsat sortiment så det är inte helt säkert att du kan få läsa upp alla. Du kan fråga ditt gymnasium om du efter studenten har möjliget att pröva i de kurser som inte erbjuds på Komvux. Om du har väldigt många kurser där du vill höja ditt betyg i så kan det dock ta tid så du bör även jobba på andra vägar in på högskolan som t.ex Högskoleprovet. /Lena, Syv