Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej, särskild behörighet till fysioterapeutprogrammet på de svenska lärosätena är: godkända betyg i gymnasiala kurser Idrott och hälsa 1, Matematik 2a eller 2b eller 2c, Naturkunskap 2, Samhällskunskap 1b.
    Alla de övriga kurser (se ovan) ingår i ekonomiprogrammet som läser nu som obligatoriska, förutom Naturkunskap 2. så det är nk2 du behöver försöka läsa som valbar kurs (om din skola ger möjlighet att välja den kursen).
    Mvh
    P.S: info om yrket fysioterapeut - var god se framtid.se/yrke/fysioterapeut
    Mikael