Heissy
    Jag kompletterar min betyg nu på komvux för att kunna läsa tandhygienist programmet och undrar vilka kurser passar mig? Jag har har läst natur inriktning redan.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, Tandhygienist har följande särskild behörighet; Matematik B, Naturkunskap B (som motsvarar Fysik A, Kemi A, Biologi A), Samhällskunskap A - det borde betyda att du från Natur redan bör vara behörig. /Lena, Syv