Olaf
    Hej! Jag ska gå ib programmet & hade tänkt läsa

    HL
    Ekomoni
    Psykologi
    Matte

    SL
    Biologi
    Svenska/spanska
    Engelska

    Vad kan jag isåfall läsa vidare till? Eller borde jag tänka över mina val o ta något annat? För har igentligen ingen aning vad jag vill bli när jag blir äldre

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, svårt att bedöma vad du ska ta mer eftersom du inte vet riktigt var du vill rikta in dig på efter gymnasiet. IB är ju dock bred i sig och kan leda till mycket inom det samhällsvetenskapliga området på högskolan plus att det underlättar för dig om du vill plugga utomlands. Vill du även bli mer bred inom det naturvetenskapliga området kan du välja till mer matte, fysik och kemi möjligtvis.

    Prata med skolan du är intresserad av vilka kurser dom erbjuder - så får du besluta om du tycker IB är ett bra alternativ utifrån den informationen. /Lena, Syv