Sofia
    Hej! Jag går just nu i ettan på ekonomiprogrammet och ska snart göra de individuella valen (200 p). Efter gymnasiet vill jag läsa vidare till journalist och undrar vilka kurser jag bör välja till för att komma "lite närmare" det målet. Det jag väger mellan är retorik, skrivande och information & kommunikation.
    Vad tycker du att jag bör läsa?
    Jag har väldigt lätt för mig i skolan så funderar på att göra utökat program med någon mer kurs ifall det är bra för mig i framtiden.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, de kurser du räknar upp låter perfekt för just dina intressen! Du läser ju alla andra kurser du behöver för en mediautbildning på högskolan - så passa på att läsa kurser som du verkligen känner lust och motivation för. /Lena, Syv