Isabella
    Hejsan!
    Jag är inne och kollar på https://www.uhr.se/globalassets/_uhr.se/studier-och-antagning/tilltrade-till-hogskolan/tabell-for-omradesbehorigheter-2018.pdf efter meritkurser för civilekonomprogrammet. Kurserna står väl i ”gammal form” tex företagsekonomi B? Kan inte hitta kurserna på komvux, kanske pga de ”förra” namnen? Eller finns kanske alla kurser inte på komvux?

    Vänliga hälsningar Isabella

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    möjlighet att få betygen i de "gamla kurserna" inom gymnasiet upphörde helt sista juni 2016. Från 1 juli 2016 går endast få betyg i de nya gymnasiala kurser. De nya kurser ger inte meritpoäng enligt områdesbehörigheter. Som det är nu så får man meritpoängen för eng 7, moderna språk 3 och 4 och för högre mattekurser. Läs gärna info på gymnasieGuiden.se/merit

    Studie- och yrkesvägledare