Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Bella!
    det finns tusental program på de svenska högskolor och universitet - de sökbara finns att se på www.antagning.se och du kan också kika på lärosätenas gemensam webbplats: studera.nu - programmen som på olika sätt "kombinerar ekonomi och juridik" kan ha olika namn och det hela blir ännu mer komplicerat pga programmen kan ha " valbar termin" och inom det terminen är det kanske möjligt att inom ekonomiprogrammet läsa juridiska kurser, och tvärtom.
    Mitt förslag är därför att du både letar på hemsidorna men även tar kontakt med studievägledare som jobbar på de institutioner där intressanta för dig utbildningar ges och frågar dem. Lycka till!