bella
    Hej! Jag undrar vilka program man ska välja om man vill polis?
    En program vet jag redan att det är sam men de andra finns det andra program man kan välja?

    Kan man utbilda sig till något annat och sen när man är vid 26-30 års åldern utbilda sig till polis?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan det program som direkt gör dig behörig att söka Polishögskolan är ett högskoleförberedande program t.ex Samhällsvetenskapligt program - där läser du alla kurser som du behöver. Du kan även gå ett yrkesprogram t.ex. Barn och fritid där du läser mycket om människans villkor, pedagogik och kommunikation som kan vara bra grund inför en polisutbildning men då behöver du lägga till ett flertal kurser för att få ihop behörigheten. Fundera på vilket program som skulle passa dig bäst. /Lena, Syv