Jennifer
    Då jag bara vet ett gymnasium jag ska söka till (Strömsholm ridsportsgymnasium) så skulle jag vilja ha några fler val, helst något relativt liknande Strömsholm, vad finns det för gymnasium? Spelar inte så stor roll vart i landet det ligger men helst nedanför Jämtland.

    1 Svar

    Ludmila SYV på FrågaSYV
    Hej Jennifer, se på http://www.gymnasieguiden.se/gymnasium?query=&program=&variant=&sport=10
    där det finns 14 gymnasieskolor beskrivna, som har ridsport som profil.

    Om du hittar några skolor som intresserar dig, ta kontakt med dem via mail/telefon, ställ konkreta frågor, be att få komma på ett Studiebesök. De flesta skolor har Öppet hus minst en gång om året, men om de inte har det eller om du inte kan komma just då, be att få besöka dem vid ett annat tillfälle.
    Lycka till!
    Ludmila, SYV