Esin
    Halloj!

    Jag har börjat leta efter gymnasium och ska helst börja i sam-sam. Jag undrar, vilka skolor erbjuder bra utbildning inom ämnet i Stockholms län?
    Jag är medveten om man att det finns riktlinjer och regler om vad som ska finnas med, men vilka skolor har det där "lilla extra" inom sam som kommer att förbereda mig ytterligare?
    Jag vill arbeta med samhällsfrågor och globala frågor inom framtiden och vill vara väl förberedd. Jag tycker även att det är "roligt" att arbeta med sånna frågor.

    Tack på förhand.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Essin!
    De här två gymnasieskolor http://www.gymnasieguiden.se/gymnasium/globala-gymnasiet
    och http://www.gymnasieguiden.se/gymnasium/viktor-rydberg-gymnasium-djursholm
    erbjuder Spetsutbildning på Samhällsvetenskapsprogrammet, inriktning Samhällsvetenskap.

    Spetsutbildning innebär att det är väldigt hög nivå och man kan t o m börja läsa högskolekurser inom ämnet Samhällskunskap redan på gymnasiet.

    Jag hoppas det är din fråga gällde!
    Återkom annars eller om du har andra frågor!
    Bästa hälsningar och lycka till!
    ANNA