Hej Marianne,
    enligt våra uppgifter erbjuds kinesiska/mandarin på följande gymnasieskolor i och "nära" Stockholm:

    i Stockholm
    Bromma gymnasium, en kommunal skola
    Cybergymnasiet -  erbjuds även Italienska, Koreanska & Japanska
    Danderyds gymnasium - även Italienska & Japanska
    Internationella Engelska gymnasiet
    Kungsholmens gymnasium - även Italienska & Ryska

    Rudbeck - även Italienska
    Sparre gymnasium
    Södra Latins - Italienska 1 och 2 (ev 3), Kinesiska 1-3 (ev steg.4), Ryska 1-3
    Thorildsplans gymnasium - även Italienska & Japanska

    Täby Enskilda Gymnasium - även Italienska & Japanska
    Viktor Rydberg, Odenplan

    ***
    i Uppsala
    Kommunala gymnasieskolor i Uppsala erbjuder Arabiska, Kinesiska, Italienska, Japanska, Ryska,
    Thoren Business School - även Italienska

    ***

    i UppIands Väsby
    Väsby Nya gymnasium -  kommunaI gymnasieskoIa - erbjuder en kurs: Kinesiska 3.

    Övrigt
    Nacka gymnasium - Kinesiska, som tidigare hade erbjudits men inte längre - från Iäsåret 2017/18; kanske värt att fråga om de planerar återuppta undervisning i kinesiska?
    Vi ska försöka kontrollera uppgifter och återkommer i fall listan som jag svarar med nu, ej stämmer.

    Skolorna som tidigare har erbjudit mandarin, men gör inte det längre (uppgift från slutet av november 2018): Kungsholmens Västra gymnasium -  erbjuder Italienska; Tibble gymnasium - erbjuder Italienska & Japanska;