Wilma

    Hej, jag pluggar till lågstadielärare (F-3) och funderar på att läsa någon fristående kurs under sommaren. Har ni tips på sommarkurser som passar just lågstadielärare? Dvs som kan vara meriterande vid framtida jobbsök eller som bara är lärorika för lärare att läsa helt enkelt. Det kan handla om vad som helst som är kopplat till lärarprofessionen, exempelvis didaktik, barns utveckling etc. Tack på förhand! Mvh, Wilma

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Wilma,
    utbud av sommarkurser som kommer på de svenska lärosätena ges under sommaren 2023 kommer att fastställas till första dagen då Webbanmälan öppnar, vilket kommer att ske den 17 februari 2023. Kl. 10.15 och det är först då som du och vi kan se vilka kurser som kommer att bli sökbara. Men titta redan nu på den preliminära listan av sommarkurser 2023: studera.nu/jamfor-utbildning/?sommar2023 De kurser som jag tycker passar bra in i dina önskemål är bland annat: A/r/tography: Mellan kreativt skapande, forskning och undervisning; Ateljeristautbildningen - Kulturpedagogik för förskola och skola; Digital kompetens i svenskundervisning; Drama i pedagogisk verksamhet; Musikpedagogik; Särbegåvade elever i skolan förutsättningar och utmaningar; Praktisk musikdidaktik för åk 1-6; Skolframgång i det mångkulturella samhället; Utomhuspedagogik och naturvetenskap - Sommar.

    • Wilma : Tack för ditt svar! :)
    • Julia : Vi på FRåGA SYV är glada om våra svar blir till hjälp! lycka till!