Hej,
    gå till studera.nu/jamfor-utbildning/?q=ämneslärare och välj de orter

    du vill titta på vad de har att erbjuda inom lärarutbildningar. Utbildningsutbud förändras, och frågan är om du är intresserad att veta om utbud från VT21 eller längre fram? Och om du vill bli lärare på grund- eller på gymnasieskolan.

    • : Tanken är att söka till VT 21 och gymnasieskola!
    • Julia :

      Jag hittade utbildning till gymnasielärare i historia, bl.a, med start VT21 på följande lärosäten: Stockholms universitet, Uppsala universitet, Umeå universitet, Högskolan Dalarna. Länkar till utbildningarnas webbplatser satt jag i mitt svar till dig, nedan.