Hej Zahraa!

    med "kvällstid" brukar menas kurser som börjar kl.17.00 eller senare, t.ex 17.30 eller 18.00 ... och slutar kl.20.00 eller 20.30 - så brukar det oftast vara. Det är bäst att se vad den "aktuella utbildningen" som skriver på sin hemsida om tiden då kvällkurs börjar. Det kan också bli så att de studerande och lärare kommer överens om när en kvällskurs börjar. Om någon inte hinner komma innan kl.18.15 t.ex (pga sitt arbete) och det är OK för de övriga studerande och för lärare, då kan man komma överens att man börjar just en viss tid.

    Men, som tidigast är det kl.17.00 - som "kvällstid" i undervisningssammanhang börjar.

    Bästa hälsningar och lycka till med din studieplanering.

    ANNA