Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Tove,

    vi på FRåGA SYV har inte tillgång till den sorters statistik. Jag rekommenderar att du söker information hos gymnasieantagningskansliet "gyantagningen StorSthlm" som tar hand om antagning till Stockholms gymnasieskolor.
    Jag tänker också på att Södra latin erbjuder ju inte ett program utan flera och på vissa program även fler inriktningar inom samma program - det är alltså flera (typ 7 st.) olika utbildningar som antagning sker till, och siffrorna kan vara olika (de uppgifter som du efterfrågar) till var och en av utbildningarna, som den skolan erbjuder. När du frågar efter de siffrorna hos gymnasieantagningen försök specifikt uppge vilken eller vilka utbildningar på gymnasieskolan som du är intresserad av.

    • : Toppen, tack för tips om vart jag kan söka mer information.
    • Julia : vi på Fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till!