Miriam

    Hej! Min fråga är vart jag kan läsa för att bli industridesigner? Har kikat på lunds universitet, vilket jag tror jag ska ha behörighet till, då jag går estet (väljer då till bla matte 3 och naturkunskap 2). Jag undrar dock om det finns något närmre Göteborg, typ Chalmers, eller något någon helt annan stans? Alltså; vart kan man plugga till industridesigner?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Mirjam!
    utb.utbud är inte konstant utan kan förändras.

    Det är till första dagen i anmälningsperioden som utb.utbud fastställs. Var utbildningarna finns idag går att ta reda på, men det är inte säkert att samma utbildningar med samma behörighetskrav kommer finnas när det blir dags för dig att söka.
    mvh
    ANNA