Kimia
    Om man får typ 1,75 eller lägre på Hp,i vilka utbildningar kommer man in då?.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Kimia,
    det är ingen som på förhand bestämmer vilket resultat som kommer att krävas på HP - för vilken utbildning. Den siffran får man fram i efterhand, dvs när alla platser blir upptagna på en viss utbildning, ser man sen vad krävdes för att komma in men erfarenhetsmässigt, vet man t.ex. att för Veterinär måste man ha minst 1,60 på HP (det var det lägsta resultatet som gav plats på utbildningen för några år sedan) men t.ex. i fjol krävdes det 1,65 och för tre år sedan - 1,80... HP resultatet som krävs går lite upp och ner.

    Har du fått 1,65 på HP första gång du gjorde provet? - då har du goda chanser att höga ditt resultat nästa gång du gör HP.
    Lycka till!
    Mikael SYV
    • : Nej,jag ska skriva Hp hösten 2015.
    • : Tack!
    • Anna : Det finns möjlighet att göra HP 28 mars 2015, ansökningsperiod 15 jan till 15 febr 2015. Med vänlig hälsning ANNA
    • : okej,tack!
    Läs alla kommentarer