Kimia
    Efter VO.
    Mvh

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV
    Hej, det är väldigt många olika utbildningar på yrkeshögskola som du kan söka efter VO, exempelvis Medicinsk sekreterare/vårdadministratör
    ambulanssjukvårdare
    tandsköterska
    för att nämna några. Du ser hela utbudet på www.yhguiden.se och du kan sortera på bransch eller välja de utbildningar som läses på deltid och/eller på distans eller på heltid på en viss ort.
    Utbud av YH utbildningar är inte konstant. Det ändras eftersom YH följer alla förändringar på arbetsmarknaden. Råder dig titta extra noga på www.yhguiden.se när du påbörjar åk3 i gymnasiet för att då kan du planera mer exakt och direkt göra ansökningar till YHutbildningar.
    Det är dock bra att planera lite på förhand också, se sig omkring ang. vilka utbildningar som man är intresserad av.
    Mvh Julia Syv