Anna

    Hej! Jag ska välja mitt individuella val inför åk 3. Eftersom jag går natur bild ingår inte fysik 2 i min kursplan, utan om jag vill läsa det får jag lägga till det som ind. val. Jag är inte särskilt bra på fysik, så om inga utbildningar jag är intresserad av kräver just fysik 2 funderar jag på att byta ut det mot något jag är bättre på. Därför undrar jag över vilka utbildningar som kräver fysik 2. Tack på förhand :)

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Anna!

    jag kan ge några exempel på utbildningar som för särskild behörighet kräver godkänt betyg i Fysik2:
    läkarprogrammet
    Tandläkarprogrammet
    Veterinärutbildningen
    Marinbiologi
    fysikprogrammet
    högskoleingenjörs- och civilingenjörsprogrammen.

    Undrar: vilka utbildningar är du intresserad av? Om du uppger vilka utbildningar/yrken du är intresserad av, kan vi se om vad särskild behörighet inför de utb.är.